A halászlé sikerében lubickolva, önbizalommal telten szereztem be hirtelen felindulásból a kis füstölt csülköt a fehérvári úti piacon, megint elmesélve a néninek hogy nem csináltam még ilyet, segítsen, lencseleves, és sült csülök lenne. El is mesélte, és meg is csináltam, itt jön a hogyan. Egészen komplex főzés lesz a konyhashotgunhoz képest, csak figyuzzatok.

Első az hogy reggel felkelni, és a csülköt feltenni főni, nem is olyan könnyű, főleg a kelés része. De ha már forr a víz mellédobhatjuk a reggeli virslit és tojást, pöpec füstös ízük lesz és három perc alatt kész is. A csülöknek kábé másfél óra kell.

A leves az annyi hogy a kívánt mennyiségű lé fele a csülökből származzon, többi az víz, ebbe a répák, sárga és fehér, meg egyéb zöldségek ízlés szerint, szottyos paradicsom, karalábé, zeller, stb. Ja és lencse, én majdnem kihagytam, áztatva egy éjszakán át. Utolsó öt percben az eperlevél tészta, rántás nincs, mert elég durva lett így is. Fénykép nincs, mert nem látványos, csak kiadós.

Aztán közbejött az hogy lehet nem lesz elég a kaja, ezért összeütöttem egy Random Pogácsát is, abból ami kéznél volt, fél kiló liszt, csomag sütőpor, egy csomag apróra vágott pannónia sajt, egy pohár tejföl, fél kocka margarin, só, bazsalikom sok, és ezt összegyúrni, majd rommá sütni. A tésztát rögtön nyújtsuk a tepsibe, és ott vágjuk fel kockára, ne mosogassunk má annyit.

Túlélőcucc, ropogós keksz állag, intenzív sajtízzel, szerintem évekig eláll, de elfogyott, piához kiváló.

A csülök meg szintén tepsisen végezte, levágtam a csontról a husit, és krumplival meg hagymával sütöttem egybe, só, bors, pirospaprika, bazsalikom nem sok. És piszkos trükk még hogy a maradék csülöklevet aláöntjük, hogy abban párolódjon-süljön alufólia alatt. A végén alufóliát lekapjuk hogy piruljon, közben locsolgatjuk, ki ne száradjon, és késsz.

Köszönet illeti a kedvesemet, aki segített a villanysütő megszelidítésében, és mentő tanácsokkal látott el, nélküle talán túlságosan shotgunos lett volna ez az egész. BuKé mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhashotgun.blog.hu/api/trackback/id/tr862552553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása